[Jangan biarkan hidup anda diselubungi bau hancing..]
Kekadang kite perlu simpan sedikit rahsia dari orang sekeliling kite. Xsemestinye ape segala hal peribadi kite ni perlu kite ceritakan. Walau selama mane pon kenal kan. Baik yg lame mahupon yg baru. Manusia ni rambut same hitam tapi hati bau hancing. OPPsss!! Maaf terkasar bahasa plak.
Makin maju sesebuah tamadun maka makin bijak la gak manusia nih. Bijak nye sesorg tuh pada aku adelah sepandai mane die mengisi peluang yg ade. Bak kate org, kalu dah rezki depan mate rembat sajek. Bebalik pada kisah teknologi nih. Kate ciptaan manusia maka kelemahannye jugak manusia la. Ini sebagai teladan untuk semua org.
Skang nak bayar bil, bayar yuran, beli umah, beli tiket wayang, beli popcorn, aktifkan telepon yg kene potong seme boleh dibuat di jari jek. Amik tepon tekan je operator trus bleh on. Dulu lain, kene la p TNB jupe makcik cashier tuh nak bayar bil then mintak sambung balik api. Keakdang malu pon ade sebab muke ko xbayar bil..Tapi semua tuh xpayah skang. Bangun tido pon bleh buat. Xpayah mandi keringkan rambut leptak blusher. Gosok gigi pon xperlu. Punye lah senang. Tapi kekadang kesenangan tuh bleh menjerat kite gak. Nape plak. Emm.Pernah ke korang pk how secure korang punye online banking. Amik contoh credit card. Let say aku kawan baik ko, aku pernah ternmpk no kad credit ko skali ng security pin die. Aku bleh gune ur card utk beli belah online. Bleh gune tok bayar bil tepon aku. Just call je operator tuh nk mntk byr bil then die akan ask for credit card no n security pin yg no blakang kad tuh. Pastu verify ng few question common cam sape name mak, alamat umah or ic. Paling senang die verify gune suara. Pernah jadi kat aku. Dani nak aktifkan line aku then bile check data name aku. N die nak detail aku. So die nak ckp ng aku sebagai verification. So kebetulan aku ade situh so memang btol la. Tapi misalnye aku takde. Bleh jek Dani suh pompuan lain verifiy kan. Ade ke maxis tuh tahu? X kan..Plus maklumat yg die mintak plak tepat kan. So memang mudah kan sistem tuh diperdaya.
Jadi encik MAXIS ape penjelasan anda kalu pengguna tuh dah block line tuh n siap note kan supaya tidak diaktifkan sampai bebile tetapi tetibe ko aktifkan semule??? Mengapa ko khianati pelanggan ko?? Sungguh kurang ajar ko kan? Suke ati ko nak suh org bayar RM800 sedangkan bukan orang tuh yg gune. Ko igt 80sen ke? Kalu 80sen ko pk aku nak bayar ke atas benda yg aku xpakai?? Bukan sekali ko khianati tapi dah 2 kali okeh. Sejak mula talian dipotong siap dgn report polis sudah dipesan supaya tidak disambung kecuali oleh main line. Tapi nape ko sambung sedangkan bukan arahan dari main line? Samdol ko MAXIS!!! Dah la bil mahal penipu!!! Ape jaminan ko yg perkara nih xkan berulang lagi? Ni jadi lagi. Sape nak bayar hah?? Xpaham bahasa ke? Call center ko ni buat keje ke tido?? Verify gune suara pompuan je ke? Sedangkan 'die' sudah gagal menverify 1 soalan tapi nape ko teruskan gak?? Nape weh..Ade org MAXIS yg bleh jawab kan?? Ini ke servis terbaeeekk korang...
Terima kasih MAXIS...Susu dibalas tuba nampaknye
3 comments:
hmm...aku sokong ko 115%!!!tahu nak amik untung je...sialan deh lo!!!ape2 pon, amik benda nih sebagai pengajaran untuk mase depan ye...
ko punye intro gegel kellirruu...tapi last2 gegel paham jugak...owh maxis rupanya! haha hmm mak pon rasa cust service maxis ni mcm suntet! penah terjadi mcm2 hal pd member2 mak..jom POTONG! POTONG! POTONG!
kurang ajar gilak, then mcm mana fati u buat ni? report polis jelah, mmg takleh pakai betula maxis ni
Post a Comment