Tuesday, June 8, 2010

semalam

Dah sebulan aku bergelar isteri kepada cik Dani kan. Em..Masih penat lagik badan. So aku harap 2minggu cuti nih bleh la tenangkan diri smule tok sedia dengan life yg lebih hectic. Cik Dani dah stat bunyik2 suh aku keje kat KL. Em..Dah penat ye beulang. Sian kan. Tu la orang ajak jadi weekend husband-wife xmo. Kental nak ngulang.

Oh, semalam jugak 1st time aku p intnerview lepas setahun aku benti buat aktiviti interview dan itu jugak yg pertama kali aku atas recomendation org. Cuak dowh!! Aku paling takut kalu mendissapointed kan org tuh. SAmpai kat ofis yg agak prob ng parking die cam company lame aku kat uptown tuh, skali tejupe plak kawan lame yg aku hanya jupe skali kot mase men badminton tournament thn lepas. Oh lamenye...

Dia : Eh....Fati...Lamenye xjupe..
Aku : (haroslah lamekan) Eh..ko (oh tidak aku lupe name die)
Dia : Ko knal aku lagik x..
Aku : (muke cuak ng soklan tuh) mestilah aku knal lagi (dahi kerut2 cube igt name die..Dan die dapat agak kot yg aku xigt name die)
Die : Eh, xpelah. ERNA p dulu. Gudluck k!
Aku : (Fuh!! Lega die sebut gak name die..Aku dah nak panggil die ERIKA) Ok..thanx ek..

Sengal..Maybe telalu neves. Kendian tibe mase nak jupe interviewernye. Kawan aku ckp "hansem" bawak Mazda8. Wow!! Idaman aku tuh. Kereta je okeh!! Skali kuarlah mamat yg usia cam 35-an ke atas kurus2 gelap2 sket kulitnye. Em..Skali tgk memang xgaya bos okeh. Cam engineer biase jek. Lalu kat tepi aku trus ajak masuk meeting room. SAh!!! ni la die. Laa...Ni ke yg diktekan tuh. Ok..interview bejalan. Xda sesi kenal diri pon trus ke technical. Em..Rase nak pengsan..

Bos : So u knal ke budak td tuh (Erna)
Aku : Oh knal. Mase tournament badminton thn lepas.
Bos : O...So ape u tau pasaal cabel? Camne nak kire cabel? APe tuh flux?? Bla bla bla
AKu : Em..Uh..hoohoho!! (Ape jadah yg aku jawab)

Terigt plak 1st interview aku dulu mase nk buat industrial training. Masuk je bilik interview trus org tuh tanye aku xsempat duduk okeh....

interviewer : Ok, u r electronic student aite. Tell me how dis door operate..(tunjuk ke arah security door yg pakai access kad tuh)
Aku : Hah? Em..Uhh..(meroyan jap aku. punya hafal benda len skali benda tuh die tnye)
interviewer : So how u can related ur digital logic subject wif the door.
Aku : (org tua ni obses terhadap pintu ke hape)

Jadi di sini saya haros membrush up smule skill interview kerana sgt berkarat nmpknye. Next 2weeks cik Dani plak nk p interview..Mari kite sesame tadah tgn dooakan kejayaan die okeh..I tell u xrugi..heheheh

6 comments:

Fairuz said...

haha.. seram jgk bile dgr cite pengalaman interview ni.. takot.. :p

Anyway, good luck to both husband n wife.. :)

Nurulhuda|Adlie said...

gugul!!!!!!!!!!!!! u ni mmg busuk la, bila masa u kawin ni, ya Allah!!

heart attack!

Fati Nagib said...

fairuz >> aiyo!! itu seme psiko dari interviewer jek. Just jawab jek ape ie tnye..xda salah atau btolnye

Huda >> Yiiihuuuu!! kite dah kawen..jgn jeles yek..skang dok melawati f15..hahahha!! meh2 dtg kongsi tips...

Nurulhuda|Adlie said...

ish mmg jeles! melawati saje? hihi, free to date? hey teruk tau! tau2 dah kawen, terkilan! haha.. (apsal aku over sangat ni dapat tau gugul dah kawen, haha)

Fati Nagib said...

huda >> heheh...sory la sgt busy smpai kan nak update blog pon xsempat. terlalu bnyk kerenah2 yg terjadi last minutes..paling sedey make up artist i tak datang on my akad day..so u..better call u make up artist every minutes on that day

Anonymous said...

hahaha...fati...interviewr mmg mcm haram sikit...saja dok wat kiter gabra lebih...hahah...but anyway it was an xperience...seronok gak sbb tambah lg kan