Tuesday, January 17, 2012

Sang Kancil dan Monyet

Dari zaman ngandung lagik aku dah kepingin benda nih. Ade banyak kat Kelantan. Sebab mase aku p Kelantan dulu, aku sudah belasah berpaket-paket. Xcukop beli sendirik, siap pesan kat bestie aku. Tapi kempunan ko. Xsempat nk makan dah melatop plak perot tuh. Ni seme salah ko Jijah!!Haishh!!! Meleleh je air lioq anak aku kan. (padahal anak aku nak tumboh gigi)

Dah dekat setahun berlalu, ingatkan kisah ngidam dah abes..Ghupenye tidak Jijah. Gegul masih bernapsu. Petang tadik pi umah nenek aku. Sekali sudah nampak itu karipap mini da..Ala-ala cam tikos nampak cis jek. Terloncat-loncat gegul tapi dalam ati je la. Ade 2 paket plak tuh atas meja. Cantik jek kedudukan die kat pinggir tudung saji. Gayanye cam ade org bagi. Tapi meragukan. Pandang penuh harapan dari jauh sambil bermonolog..

"Hish! Sape la yang bawak ni. Tapi nape letak situh jek. Nak bagi orang lain ke?? Wan ni tido plak nak tanye. Nak makan je teros takot org punye. Ok rileks Fati..Rilex..Xkemanenye"


Teros berlalu ke depan tv sambil pura-pura xda ape yang berlaku. Hati tak tenteram. Gelisah jiwa gegul nyah. Dah macam gelpren yang tak dapat call boifren. Mate kat tv tapi mulot dah kecor ni. Anak?? Da  tak peduli nih. Buat hal ko sendiri ye. Mumy tgh obses nih..Jap-jap aku jengok bilik. Cube nasib. Tengok nenek aku. Kot-kot dah terbangun kan. Adoi..Pasrah tido lagik..Seksa jiwa woit terkenangkan karipap tuh menari-nari depan mate nih..



Tik..tok..tik..tok...

Dah sejam berlalu..Kali ni gegul nekad..Ape nak jadi, jadi lah labu..Kalu die tanye nanti aku cakap la Iman nk makan sgt. Penipu sgt. Dah ghuper cm monyet dalam karton "Sang Kancil dan Monyet". Sang Kancil tuh pikiran waras aku. Die cakap jangan makan. Tapi 'monyet' tuh degil kan..Hahah.. 

Bangun p dapor sambil bawak gelas air yg dah kosong. Bajet nak cover line nih. Baeeeekkk..Punye. Teros rembat sepeket. Amik pisau kasik toreh itu plastik..Teros rembat dua bijik..Cukop gelojoh kan pompuan nih..Aiyoo...Teros masukkan sebijik dalam mulot...

Nggaapppppppppppp...............

Pttttttttttuuuuuuuuuuuuuiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..


Astagfirullah..Ape benda nih. Sape yg buat benda nih. Dalam hati dh maki. Nak berniaga ko bajet nk buat pembaharuan la. Xkene la pakcik oii..Tak sedap lansung. Memang luaran karipap mini. Tapi inti die, pakcik tuh letak kacang tanah yg hancur tuh. Choi. Manis ntah ape2 rase. Tobat aku rase sape yg beli tuh mesti marahkan pakcik tuh. Nape la ko x letak kat label tuh ape kandungan die. Ko spoilkan mood aku la..Adoi..Teros rase nyampah..Demmit..

Patutla pakcik tuh xletak senarai ingredient pada label die. Name kuih pon xletak. Kuang asam. Xpe. Ni aku gunekan kuasa hikmat pembeli aku..Pasni sape-sape yg jumpe karipap keluaran pakcik ni bek ko tanye dulu ape isi kandungan eh.. Jangan jadi monyet dan kancil tuh...Hehehe..
[Tu diaaa..Makanan Pilihan sangat kan]


Nampaknye kembali ngidam la..Karipap mini oh karipap mini.

3 comments:

~ Lady D ~ said...

ish xpatut btol jual cmni. konpem2 org igt inti dlm tu serunding yg lazat

Mrs.Afiq said...

hahha... kelakar la entri nih..menarik.. xder rezeki namanya..next time xmoh jadik sang kancil dan monyet ye;p

Fati Nagib said...

Lady D > hati-hati mase beli eh...tanye dulu toke kedai moral eh..huhu

Mrs. Afiq > tunggu peknen semula la nmpknye barula suami gegul berusaha nk penuhi selera kuda wife die nih