Sunday, October 31, 2010

Kota Kinabalu - Day 4

Sudah 4 hari rupenye. Kejapnye mase belalu kan..Utk petama kali nye gegul n gang gagak itam bejaya brekfes. Huahua!!! Itu pon hasil survey mlm sebelumnye sekitar bandar. Port kali ni bedekatan rumah refleksologi pintu blakang lampu kelip2. hehehe...Sinario Cafe. Sinario sgt. Tgh2 mkn skali ade drama mamak (tukang masak) begaduh ng pelayannye. Kes mamak belaga bahu ng pelayan (kate Dani la)...Seme dlm kedai cm pure2 xdgr tp sebenarnye busy body..

Pastuh, ni part paling mak gegul suke..Shopping!!! Lokasi?? Area Pasar Kraftangan or well known as Pasar Philipines. Ade Pasar Ikan Masin skali. Mak aku dah siap pesan mutiara hitam, biru kuning putih kelabu jingga segala mcm. Seme pesan angin la tapinye.

[Keropok sotong..Ggrrrr..]

[Gara-gara terubok, abis beg aku bau masin]

Oh, kaum2 hawa haroslah kene pukau kan. Seme yg ko tgk rase nk beli. Kalu xpk pasal nk bejalan lagi next week nih, dah lame aku hangkot semenye. Gelang, cincin, rantai sme nk kene belik. Adik, diri sendiri, mak, diri sendiri lagi, mak mertua, adik ipar, lagi lagi diri sendiri....hehhee..Brooch sme rase nk. Napsu! Napsu!!

[Pening pale nak pilih yang mane]

Sampaikan aku xperasan pon ade ofismte aku yg sedang memerhatikan aku dr jauh. Ye, sye hanya sedar bile bejupe di pejabat pd esok arininye bile die memerli saya. Oh malunye...


[Nampak x kat ujung ade orang, tu la ofismate ku..Kebetulan gambar die diambil Dani]

Before pulang kan keta sewa ade plak drama swasta kan. Mase amik keta, aku beurusan ng org lain (agent) tp bile nk pulang anta kat org lain (owner a.k.a bos). Konflik timbul bile bos ckp agent dah lebih charge kami. Kire agent sudah amik 1 ari lebih dr kami. Cet!! Try call agent die xnak angkat. Chooy!!! Msg jek. Hampeh ko!! Penakot weh..Naseb ko baek ek sebab aku ngandung, kalu x memang aku bejuang abis2an. Gegul serahkan pd Dani je seme. Pure2 malas amik tau. Malas nk stress..Pengajaran buat suami saya..Sila amik peduli ape yg isteri kamu buat ek..Ni x, isteri nak xplain pasal trip die buat2 xtau jek..

Again before balik jgn lupe check in (kami dah buat a nite before). So xperlu queue kat airport. Oh ye..Kalu berada kat KKIA sile amik berat sket ye. Xda annoucement pon. Aku xsure la kalu PA system rosak ke hapa arituh kan. Tapi memang ko kene aware jek. Flight delay ke last call ke pepandai la ko nak alert. Sampai kat gate belepas pon xda sign pon tunjuk ko haros ke pintu mane. Annoucement hagham....Tnye akak pintu tuh pon xtau..Teruknye servis ni..Nyudahnye tnye la kat org2 yg beratur tuh jek..

Overall, seme bejalan lancar. Pebelanjaan pon mengikot budget, tentatif pon bleh kate seme kami buat. So peps out there, kitorg dah..Korang bile lagi nak p....

[Bersedia untuk plan next trip]

2 comments:

Anonymous said...

cemerlang sungguh chekgu buat entry sampai day 4! nampak sgt dah takde buku nak 'right' kan? apapon gegel klik butang 'like'! (cass ada)

Fati Nagib said...

time kasih daun keladi..buku seme dah pulangkan kat budak.sme tgh gigih blaja (gigih ke)..musim exam skang..